תפקידו של תפריט החנות הינו להציג את קטגוריות המוצרים שלכם. תפקידכם הינו לארגן את קטגוריות המוצרים בתפריט בצורה נוחה וקלה כדי שלגולש שלכם יהיה נוח להגיע למוצר שהוא חיפש.

כמו כן, יש קשר ישיר בין מבנה תפריט החנות לקידום אתרים, התפריט "מודיע" לגוגל במה החנות שלכם עוסקת, תפריט שמאורגן כך לדוגמא: כלי נשיפה, קלידים, תופים וכו' – נותן סימן לגוגל שהחנות עוסקת בכלי נגינה. בנוסף, התקדמותה של קטגוריה בתוצאות החיפוש של גוגל נשענת על מספר פרמטרים ובעיקר על שם הקטגוריה – ולכן חשוב שתקפידו על בחירת המילים הנכונות לתפריט שלכם כך שמצד אחד יאפשרו לגולש גלישה נוחה ומצד שני שיאפשרו לחנות שלכם שלכם להתקדם בביטויים הכי רלוונטים למוצרים שלכם.

על מנת להוסיף קטגוריית מוצרים חדשה לתפריט, כנסו לקטלוג > ניהול קטגוריות.

בצד שמאל, יופיעו לכם כל הקטגוריות של החנות, כדי לפתוח קטגוריה חדשה עליכם ללחוץ על הכפתור הכתום מעל הקטגוריות שכתוב עליו "הוספת קטגוריה ראשית" להוספת קטגוריה ראשית או "הוספת קטגורית משנה" להוספת תת קטגוריה.

למעשה, לא כל כך חשוב על איזה כפתור תלחצו, כי תמיד תוכלו לגרור את הקטגוריה למיקום הרצוי בתפריט.

לאחר שתלחצו על כפתור הוספת קטגוריה (לא משנה איזה מהם), יפתח לכם אזור תוכן שיהיה עליכם למלא כך:

שם: שם הקטגוריה בתפריט + הכותרת בעמוד קטגוריה
פעיל: כן – הקטגוריה תהיה פעילה, לא – הקטגוריה לא פעילה
מפתח URL: כתובת היחודית של הקטגוריה (אנגלית או מספרים בלבד). מעולה לצרכי קידום אורגני SEO, חשוב שלא יהיו סתם אותיות או מספרים שם אלא לתרגם את שם הקטגוריה לאנגלית.
תיאור: תיאור קטגוריה, טקסט שיופיע בתוך הקטגוריה, ניתן להרחיב את העריכה ע"י לחיצה על "עורך" – הכפתור הכתום מתחת לשדה הכתיבה.
תמונה: תמונה ראשית לקטגוריה, ניתן לסמן "מחק" או להעלות תמונה חדשה ע"י לחיצה על "Browse" ואז יפתח לכם חלון לבחירת התמונה הרצויה מתוך המחשב שלכם ובסיום ללחוץ על אישור כדי לסגור את החלון ולחזור לעריכה.
כותרת עמוד, מילות מפתח, מטה תיאור: נראות הקטגוריה בתוצאות החיפוש (ראו קישור)
יוצג בתפריט: כן – הקטגוריה תופיע בתפריט, לא – הקטגוריה לא תופיע בתפריט (היא תהיה נגישה במידה ופעיל מסומן כן).

בסיום, לחצו על "שמור קטגוריה" שבחלקו העליון הימני של המסך כדי לשמור את השינויים.

כעת, הקטגוריה שפתחתם אמורה להופיע בעץ הקטגוריות בצד שמאל של המסך, כנ"ל אמורה להופיע באתר (במידה ובחרתם להציג אותה בתפריט).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *