בסרטון הקודם, למדנו איך ליצור קבוצת לקוחות.
בהדרכה הזו, נלמד איך להשתמש בקבוצת הלקוחות שיצרנו (או באחת הקיימות) לשם מתן הנחה/מחיר שונה לקבוצה מסוימת.
**נזכיר כי בסרטון הקודם, יצרנו קבוצת לקוחות חדשה בשם "משווקים".
ישנן שתי דרכים בהן ניתן להשיג זאת:
א. ניכנס למוצר לו אנחנו רוצים לשנות את המחיר לקבוצת לקוחות מסוימת.
ב. נייצר מבצע/כלל גורף לגולש אשר משויך לקבוצה מסוימת, במעמד סל הקניות. לדוגמה: 10% הנחה על סל הקניות לכל קבוצת המשווקים.
שינוי מחיר של מוצר ספציפי
בתפריט, ניכנס לקטלוג > נהל מוצרים
- נבחר במוצר לו אנחנו רוצים לשנות את המחיר.
- בתפריט משמאל נבחר ב"מחירים".
- תחת Group Price, נלחץ על . *כמובן שאם נרצה לתת מחיר שונה לקבוצה נוספת, נוכל ללחוץ שוב על הכפתור ולתת מחיר שונה לקבוצה הנוספת.
- נבחר בקבוצת הלקוחות לה אנחנו רוצים לתת מחיר אחר למוצר הספציפי הזה.
- נמלא את המחיר.
- נלחץ על או
כעת, לקוח אשר שויך לקבוצת המשווקים ויהיה מחובר לאתר, יראה את מחיר המוצר כפי שקבענו לו בסעיפים הנ״ל.
החלת מבצע/כלל הנחה לקבוצת לקוחות
בתפריט, ניכנס למבצעים > כללי קניות
- נלחץ על
- נמלא את שם הכלל (בדוגמה שלנו, 10% הנחה לכל קבוצת המשווקים).
- נוודא שסטטוס הכלל הינו "פעיל".
- נבחר באתר/ים בהם נרצה להכיל את הכלל (במידה ויש לכם אתר דו לשוני/אפליקציה).
- תחת קבוצת לקוחות, נבחר בקבוצה לה נרצה להעניק את ההנחה
- נבחר האם אנחנו רוצים להשתמש בקופון או להכיל כלל גורף.
- בטאב "תנאים" בתפריט השמאלי, נוכל לבחור האם אנחנו רוצים שכלל ההנחה יותנה בתנאי כלשהו, לדוגמה: בקנייה מעל 500 ש"ח.
- בטאב "פעולות", נבחר ב"אחוז הנחה ממחיר המוצר" ונמלא ערך של 10 (10% הנחה) בשדה "גובה ההנחה".
- בטאב "כותרת", נזין את כותרת ההטבה, במקרה שלנו – "10% הנחת משווקים".
- נלחץ על
בניגוד לדרך הקודמת, מחיר המוצר בקטלוג לא ישתנה. כעת, כאשר לקוח אשר שויך לקבוצת "משווקים" יתחבר לאתר לפני/במעמד הקופה, יוכל לראות שקיבל 10% הנחה על כל המוצרים בסל הקניות שלו.
—–
לסיכום, ישנן שתי דרכים ליצירת הנחה על מוצרים לפי קבוצת לקוחות:
הדרך הראשונה – נציג מחיר מוצר שונה בקטלוג לקבוצת/קבוצות לקוחות מסוימת.
הדרך השנייה – כלל הנחה אשר יוחל בסל הקניות באופן אוטומטי.
בהצלחה 🙂